Regulamin sklepu internetowego 4sklepy.pl
I DEFINICJE
- Dział Obsługi: dział obsługi Klienta prowadzony przez właściciela Sklepu Internetowego 4sklepy.pl, tj. TAD-MET Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Kościerzynie (83-400) przy ul. Kaplicznej 5, nr KRS: 0000579963, NIP: 5911697416, REGON: 362744645;
- Klient: nabywca Produktu oferowanego do sprzedaży przez Sklep Internetowy 4sklepy.pl
- Konsument: konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego;
- Konto: zapis w systemach informatycznych Sklepu Internetowego indywidualnie przypisany do Klienta, zawierający zbiór informacji dotyczących Klienta, zawieranych przez niego umów oraz składanych zamówień;
- Koszyk zakupowy: lista Produktów wybranych przez Klienta do zamówienia;
- Odbiór osobisty: odbiór towarów w Sklepie Stacjonarnym;
- Produkty: usługi i towary, które można zamawiać w Sklepie Internetowym, zgodnie z niniejszym Regulaminem;
- Regulamin: niniejszy regulamin określający zasady sprzedaży Produktów w Sklepie Internetowym (świadczenie usług drogą elektroniczną, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość);
- Sklep Internetowy: Sklep Internetowy zarejestrowany pod domeną 4sklepy.pl prowadzony przez TADMET Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Kościerzynie (83-400) przy ul. Kaplicznej 5, nr KRS: 0000579963, NIP: 5911697416, REGON: 362744645;
- Sklep Stacjonarny: obiekt handlowy stanowiący sklep i magazyn, umożliwiający odbiór osobisty Produktów zamówionych przez Klienta w Sklepie Internetowym, znajdujący się przy ul. Kaplicznej 5 w Kościerzynie (83-400);
- Umowa: umowa dotycząca Produktu, zawarta pomiędzy Klientem a TAD-MET Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Kościerzynie (83-400) przy ul. Kaplicznej 5, nr KRS: 0000579963, NIP: 5911697416, REGON: 362744645, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość;
- Ustawa o prawach konsumenta: Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2019.134 t.j. z dnia 2019.01.23 z późn. zm.);
- Kodeks Cywilny: Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U.2019.1145 t.j. z dnia 2019.06.19, z późn. zm.);
- Ustawa o ochronie danych osobowych: Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2018.1000 z dnia 2018.05.24, z późn. zm.);
- TAD-MET: Spółka TAD-MET Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa z siedzibą w Kościerzynie (83-400) przy ul. Kaplicznej 5, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS: 0000579963, numer NIP: 5911697416, numer REGON: 362744645.
II POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin Sklepu Internetowego określa zasady świadczenia usług i sprzedaży produktów drogą elektroniczną w Sklepie Internetowym 4sklepy.pl.
- Sprzedaż Produktów w Sklepie Internetowym odbywa się bezpośrednio przez właściciela Sklepu Internetowego, tj. Tad-Met Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Kościerzynie (83-400) przy ul. Kaplicznej 5.
- Sklep Internetowy 4sklepy.pl świadczy następujące usługi:
- założenie i prowadzenie Konta Klienta,
- sprzedaż Produktów przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość;
- udostępnianie informacji marketingowych i handlowych drogą elektroniczną (po uzyskaniu uprzedniej zgody Klienta),
- graficzna i tekstowa prezentacja Produktów oraz powiązanych treści.
- Zamówienia na Produkty można składać całą dobę, z zastrzeżeniem, że zamówienia złożone w dni ustawowo wolne od pracy będą przetwarzane od najbliższego dnia roboczego. Sklep Internetowy może być niedostępny podczas okresowej konserwacji oraz w przypadku jego ew. awarii.
- W celu niezakłóconego korzystania przez Klienta ze Sklepu Internetowego, system teleinformatyczny Klienta powinien spełniać następujące minimalne wymagania techniczne:
- zastosowanie przeglądarek: Internet Explorer w wersji 9.0 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript, Adobe Flash Player i Cookies lub Mozilla Firefox w wersji 11.0 lub nowszej z włączoną obsługą appletów Javy, JavaScript, Adobe Flash Player i Cookies,
- minimalna rozdzielczość ekranu: 1280 x 720 pikseli,
- W sprawach związanych z świadczonymi w Sklepie Internetowym usługami, Klient powinien kontaktować się z Działem Obsługi.
III KONTO
- Założenie Konta jest bezpłatne i dobrowolne, jednakże niezbędne do zakupu Produktów.
- Klient może założyć Konto po prawidłowym wypełnieniu stosownego formularza rejestracyjnego.
- Z chwilą założenie Konta (tj. prawidłowego wypełnienia formularza rejestracyjnego) zostaje zawarta na czas nieoznaczony umowa pomiędzy Klientem a TAD-MET, której przedmiotem są wybrane przez użytkownika usługi świadczone w Sklepie Internetowym na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Pomyślne utworzenie Konta, po zalogowaniu się przez Klienta, pozwala na korzystanie ze wszystkich funkcji Sklepu Internetowego.
- Administratorem danych osobowych Klienta podanych w celu założenia i korzystania z Konta, świadczenia usług drogą elektroniczną, zamówienia lub dostawy Produktów oraz innych danych niezbędnych do realizacji usług w Sklepie Internetowym jest TAD-MET. Dane osobowe Klienta przetwarzane będą w celu założenia i prowadzenia Konta, realizacji zamówienia Produktów oraz świadczenia drogą elektroniczną pozostałych powiązanych usług, a także w celu wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratora danych oosbowych, w szczególności marketingu Produktów. Dane osobowe Klienta mogą być przekazywane, na podstawie umów powierzenia, podmiotom współpracującym z TAD-MET przy realizacji zamówień lub świadczenia usług drogą elektroniczną. Klientowi przysługuje prawo dostępu i poprawiania treści swoich danych osobowych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną. Przetwarzanie danych osobowych następuje zgodnie z zapisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz rozporządzeniem RODO (tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
IV ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO 4sklepy.pl
- Korzystając ze Sklepu Internetowego, Klient jest zobowiązany w szczególności do:
- korzystania z niego w sposób nienaruszający praw i interesów osób trzecich;
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieutrudniający lub niezakłócający jego funkcjonowania,
- Świadczenie usług przez TAD-MET w Sklepie Internetowym w ramach Konta ma charakter bezterminowy, Klient może w każdym czasie rozwiązać z TAD-MET umowę o świadczenie usług w ramach Sklepu Internetowego, poprzez złożenie stosownego wypowiedzenia. Klient, który zamierza wypowiedzieć umowę o świadczenie usług w ramach Konta zobowiązany jest do poinformowania Działu Obsługi, w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego pocztą elektroniczną na adres: sklep@4sklepy.pl.
- Reklamacje dotyczące nieprawidłowości lub przerw w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego należy do Działu Obsługi, pocztą elektroniczną na adres: sklep@4sklepy.pl.
V ZAMÓWIENIE PRODUKTÓW
- TAD-MET prowadzi sprzedaż Produktów przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, za pośrednictwem Sklepu Internetowego. W Sklepie Internetowym Klient może nabywać Produkty po założeniu Konta.
- Klient może złożyć zamówienie w następujący sposób:
- poprzez wypełnienie stosownego formularza elektronicznego w Sklepie Internetowym;
- telefonicznie, poprzez kontakt z Działem Obsługi Klienta Sklepu Internetowego.
- Informacje o Produktach podane na stronach Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Ceny Produktów są cenami brutto, podane są w złotych polskich i zawierają podatek od towarów i usług VAT. Ceny Produktów nie zawierają innych ponoszonych przez Klienta kosztów, w tym kosztów dostawy, które są wskazane w Koszyku zakupowym w trakcie wybierania Produktów i dodane do ceny Produktów. Cena określona przy złożeniu zamówienia z obowiązkiem zapłaty, jest łączną ceną (Produkt, dostawa, inne koszty), do której zapłaty zobowiązany jest Klient, w związku z zamówieniem Produktu.
- Na procedurę zawarcia Umowy składają się:
- w przypadku wybrania sposobu płatności innego niż „za pobraniem”: (1) wybranie Produktów przez Klienta, (2) złożenie zamówienia przez Klienta, (3) potwierdzenie rejestracji zamówienia przez TAD-MET, (4) płatność,
- w przypadku wybrania sposobu płatności „za pobraniem”: (1) wybranie Produktów przez Klienta, (2) złożenie zamówienia przez Klienta, (3) potwierdzenie rejestracji zamówienia przez TAD-MET, (4) potwierdzenie złożenia zamówienia przez Klienta.
- W terminie do 48 godzin od momentu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym Klient otrzymuje wiadomością e-mail potwierdzenie rejestracji zamówienia.
- Sposób płatności zależy od rodzaju i ilości zamówionych Produktów. Płatności można dokonać gotówką przy odbiorze towaru („za pobraniem”), oraz za pośrednictwem internetowych serwisów rozliczeniowych akceptowanych przez TAD-MET.
- Jeśli Klient wybierze sposób płatności „za pobraniem”, otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą rejestrację zamówienia z prośbą o potwierdzenie złożonego zamówienia poprzez kliknięcie w odpowiedni link.
- Jeśli Klient wybierze płatność za pośrednictwem serwisu rozliczeniowego zostanie przeniesiony do właściwego serwisu w celu opłacenia zamówienia; po otrzymaniu potwierdzenia otrzymania środków Klient zostanie o tym powiadomiony wiadomością e-mail. Towar jest wysyłany (a w przypadku Odbioru osobistego i wybrania opcji „odbiór osobisty” - przygotowywany do wydania w Sklepie Stacjonarnym) po otrzymaniu zapłaty.
- Po wyborze przez Klienta opcji płatności „za pobraniem” należność za zamówienie należy uiścić podczas odbioru przesyłki.
- Zamówienia nieopłacone przez 3 dni robocze (inne niż „za pobraniem”) - podlegają anulowaniu, TADMET nie będzie w takim przypadku zobowiązany do realizacji zamówienia.
- Wszelkie płatności między Stronami następują poprzez zapłatę sumy nominalnej wyrażonej w złotych polskich.
VI DOSTAWA I CZAS REALIZACJI
- Towary są dostarczane wyłącznie na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej
- Czas realizacji zamówienia nie przekracza 14 dni roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania zamówienia podano inny termin. W razie czasowej lub trwałej niedostępności towaru Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany. Jeżeli zamówienie składa się z Produktów o różnym terminie realizacji to zamówienie jest wysyłane do Klienta zgodnie z najdłuższym terminem występującym w zamówieniu.
- Sposób dostawy zależy od rodzaju i ilości zamówionych Produktów.
- W przypadku Odbioru osobistego Klient zostanie poinformowany wiadomością SMS lub wiadomością e-mail o możliwości odbioru. Towar może być odebrany w godzinach otwarcia Sklepu Stacjonarnego.
- Zamówiony towar zostanie wydany Klientowi, który złożył zamówienie lub osobie przez niego upoważnionej.
- W wypadku braku odbioru towarów zamówionych z odbiorem osobistym w terminie 7 dni liczonych od dnia przesłania wiadomości, o której mowa w pkt 4 powyżej (nie wlicza się dni ustawowo wolnych od pracy), zamówienie Klienta zostanie anulowane. W razie wcześniejszej zapłaty za takie zamówienie, zapłata zostanie zwrócona Klientowi przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji.
- Koszty dostawy zależą od wartości zamówienia oraz wagi i wymiarów paczki. Koszty są wskazane w koszyku zamówienia.
- TAD-MET nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w dostarczeniu zamówionego towaru lub realizacji zamówienia, wynikające z błędnie podanego przez Klienta lub niedokładnego adresu dostawy, a także gdy dostarczenie towaru jest niemożliwe w szczególności ze względu na brak dostępu do miejsca dostawy.
VII INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZGODNIE Z USTAWĄ O PRAWACH KONSUMENTA ORAZ OD UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ W RAMACH KONTA PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient ma prawo do odstąpienia od Umowy terminie 14 dni bez podania przyczyny.
- Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia wskazana przez Klienta (inna niż przewoźnik) weszła w posiadanie rzeczy – w przypadku sprzedaży jednego towaru;
- w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia wskazana przez Klienta (inna niż przewoźnik) weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy – w przypadku sprzedaży wielu towarów dostarczanych osobno;
- w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia wskazana przez Klienta (inna niż przewoźnik) weszła w posiadanie ostatniej partii lub części – w przypadku sprzedaży towarów dostarczanych partiami lub w częściach;
- zawarcia umowy – w przypadku pozostałych umów.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Klient powinien w drodze jednoznacznego oświadczenia poinformować Dział Obsługi o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy (np. pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Klient - przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy - przesłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa do odstąpienia od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy TAD-MET zwraca niezwłocznie wszystkie otrzymane od Klienta płatności za towar, nie zwraca natomiast kosztów transportu. Zwrotu płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
- TAD-MET może się wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- W przypadku umów dotyczących świadczenia usług, jeżeli Klient zażądał rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, będzie zobowiązany do zapłaty kwoty proporcjonalnej do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformował TAD-MET o odstąpieniu od Umowy. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
VIII RĘKOJMIA I GWARANCJA
- TAD-MET dołoży najwyższej staranności aby dostarczone Klientowi Produkty były wolne od wad.
- Zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta TAD-MET odpowiada wobec Klienta, jeżeli Produkt posiada wadę (rękojmia).
- Reklamacje powinny być składane do Działu Obsługi z użyciem formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu Internetowego, w Sklepie Stacjonarnym lub pocztą elektroniczną na adres: sklep@4sklepy.pl.
- TAD-MET zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia, a gdyby nie było to możliwe, do powiadomienia w tym terminie reklamującego o przyczynach opóźnienia oraz przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji.
- Warunki gwarancji określają gwaranci w oświadczeniach gwarancyjnych, które określają obowiązki gwaranta i uprawnienia Klienta, w przypadku jeżeli Produkt nie posiada właściwości określonych w tym oświadczeniu. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami ustanowionymi w treści karty gwarancyjnej. TAD-MET nie odpowiada jednak za proces lub ostateczny efekt rozpatrzenia reklamacji przez gwaranta, ponieważ w przypadku skorzystania przez Klienta z uprawnień przyznanych mu w treści oświadczenia gwarancyjnego, TAD-MET może jedynie odgrywać rolę pośrednika w toku postępowania reklamacyjnego.
IX POZOSTAŁE POSTANOWIENIA
- TAD-MET zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu w przypadku zmiany przepisów prawa wpływających na prawa i obowiązki wynikające z Regulaminu lub w celu usprawnienia funkcjonowania Sklepu Internetowego. Zmiana jest skuteczna w stosunku do Klientów, którzy posiadają Konto w Sklepie Internetowym, w terminie 14 dni roboczych od daty udostępnienia stosownej informacji o zmianie Regulaminu. Klient może złożyć oświadczenie o braku akceptacji nowego Regulaminu na adres sklep@4sklepy.pl. TAD-MET z chwilą otrzymania oświadczenia o braku akceptacji zmian Regulaminu usunie posiadane przez Klienta Konto i poinformuje go o tym fakcie.
- Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
Kościerzyna, dnia 16 września 2019 r.